به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه مثلث ترافیک شامل آموزش، اجرای مقررات و مهندسی ترافیک است، افزود: پلیس راهور در بخش مهندسی ترافیک اقدامات خود را به صورت کم هزینه و زود بازده شروع کرده که در این بخش میتوان به رفع ۶۸ نقطه حادثه خیز اشاره کرد.
وی اضافه کرد: آشکارسازی تقاطعها و زیر پلهای غیرهمسطح که به هنگام تاریکی هوا منجر به بروز حوادث میشد هم از دیگر اقدامات بود که در این بخش هم هشت محل رفع نقص شد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: ایمن سازی و آشکارسازی جناغی ها را در محورهای بزرگراهی که عمدتا باعث برخوردهای زیادی میشد را دستور کار خود داریم که در این بخش نیز ۷۵ محل ایمن سازی و آشکاری سازی شد
سرهنگ موسوی پور اظهار کرد: در برخی از بزرگراه ها شاهد ترددهای عرضی و خطرناک عابرین پیاده بودیم که ۲۳ محل شناسایی و ایرادات آنها را در محل برطرف کردهایم.
وی گفت: در نصب تجهیزات هوشمند موفقیت زیادی نداشتیم که امیدواریم با همیاری و همکاری شهرداری تهران در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک بتوانیم در ۶ ماهه دوم که قول آنرا نیز دادهاند نقص دوربینها برطرف شود تا بتوانیم گام بزرگی را در جهت مهار تخلفات سرعتهای غیر مجاز برداریم.
سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: ۲۲۱ محل از نقاط پر تصادف را در شهر تهران شناسایی و این نقاط آشکاری سازی شده است تا با ایمن سازی از تصادفات بعدی جلوگیری شود و همچنین یک هزار و ۳۹۰ تابلو آمایش نصب و در جای مناسب جای گرفت.
موتورسیکلت؛ سرویس مدرسه نیست
همچنین فیروز کشیر معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ هم گفت: پلیس به هیچ عنوان توصیه نمی کند که شهروندان با موتورسیکلت فرزندان خود را به مدرسه ببرند ولی اگر مجبور شدند برای خود و ترک نشین خود کلاه ایمنی تهیه کنند.
وی یادآور شد: همواره قبل از سوار شدن بر این وسیله نقلیه از کلاه کاسکت استفاده کنید تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.