به گزارش خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم از سقز، کیومرث حبیبی یکشنبه شب در جلسه شورای ادارای شهرستان سقز که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: در نظام برنامهریزی کشور، طی تفاهمی با غرب کشور، نقش استانداری در بودجه ریزی ملی و استانی بیشتر شده است.
وی با ذکر اینکه منابع کردستان از بخش ملی یا داخلی استانی است، گفت: منابع ملی دفاتر سازمانه برنامه و بودجه تعین میکنند که در هر ارگان، سازمان و وزیری که لابیگری و توانایی بیشتری داشته باشند، منابع بیشتری دریافت میکنند، دولت سیزدهم با تفویض اختیار به استانداریها، اختیارات در تخصیص اعتبارات به پروژهها را بیشتر کرد.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان افزود: نظام تدبیر استان پروژههای نیمهتمام را مورد هدف خود قرار داده و تا اتمام پروژهها همانند فرودگاه سقز، راه آهن سنندج، همدان ، سد سیاه زاغ و … پیگیری و اعتبارات لازم برای اتمام هر چه سریعتر را جذب خواهد کرد.
وی اذعان داشت: اگر پروژههایی همچون هتل ورزش و ساختمان فنی و حرفهای سقز مشکلات دارد، نقش استانداری و سازمان مدیریت و برنامهریزی حذف شده، نمایندگان باید نقش استانها رادر کشور تقویت کنند، اختصاص درصد کم اعتبارات به پروژهها کاری پیش نخواهد برد، باید نظام تدبیر استان، استانداری و حوزههای عمرانی در تخصیص اعتبارات نقش داشته باشند تا متناسب با نیاز پروژهها، اعتبار تخصیص دهیم.
حبیبی گریزی به کریدور شمال-جنوب استان زد و گفت: کریدور شمال ـ غرب و جنوب ـ غرب ایران در استان کردستان حدود ۵۵ درصد پیشرفت داشته، ۷۷ کیلومتر در دست ساخت و پیشرفت دارد، تقریباً اکثر قطعات کریدور فعال است، ۴۰۰ میلیارد تومان در پیوست بودجه برای کل کریدور اختصاص یافته که توزیع ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه در قطعهها کاری پیش نخواهد برد، این پروژه به ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه با منابع داخلی استان امکان اتمام پروژه نیست، تصریح کرد: از تمام مسئولان کشوری و دولت جدید انتظار میرود که اعتبارات لازم جهت اتمام هر چه سریعتر این پروژه کلیدی و مهم را اختصاص دهند.
به گزارش آباجان به نقل از تسنیم؛ ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شمال – جنوب در حوزه استان کردستان واقع شده که از این میزان تاکنون، بعد از گذشت سالها حدود ۱۶۰ کیلومتر به بهرهبرداری رسیده، این طرح که به بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب موسوم است بخشی از کریدور شماره ۱۰ کشور است که سه استان کرمانشاه – کردستان و آذربایجان غربی را به هم متصل میکند.
انتهای پیام/۴۸۶/