اولویت‌های سیمایی صراف در آموزش‌عالی دولت چهاردهم

اولویت‌های سیمایی صراف در آموزش‌عالی دولت چهاردهم

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم، محورها و اهداف برنامه حسین سیمایی صراف، گزینه پیشنهادی وزارت علوم دولت چهاردهم اعلام شد.

اولویت‌های آموزش‌عالی و دولت چهاردهم

 

ارتقای اقتصادی و اجتماعی، تمدن‌سازی اسلامی- ایرانی، اقتدار سیاسی و امنیت عمومی، مرجعیت علمی و فناوری، پاسخ به تحولات و نیازهای جامعه پنج هدف کلان سیمایی صراف برای توسعه علم، فناوری و نوآوری در دولت چهاردهم است.

مجلس شورای اسلامی ایران , کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران , وزارت علوم , مسعود پزشکیان | پزشکیان ,

۱۰ چالش‌ آموزش عالی از نگاه سیمایی صراف

وی که به واسطه حضور در شوراهای بالادستی علم و فناوری کشور، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۳ را مبنای کار خود قرار داده است ۱۰ چالش را در حوزه آموزش‌عالی تعیین کرده است.

نبود ارتباط موثر بین جامعه و صنعت، مسئله محور نبودن پژوهش‌ها، موثر نبودن شیوه‌ها و ابزارها در نظام آموزش عالی، مهاجرت نخبگان، نبود شبکه منسجم بین دانشگاه با حوزه‌های دیگر، ضعیف در انسجام و هماهنگی سیاستگذاری و اداره نظام آموزش عالی، ارجحیت کمیت بر کیفیت در توسعه آموزش عالی، عملکرد ضعیف آمایش سرزمینی در توسعه آموزش عالی، تعاملات ضعیف علمی با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی معتبر و نگاه هزینه‌ای و فوق برنامه به آموزش عالی از جمله چالش‌های مد نظر سیمایی صراف  است.

مجلس شورای اسلامی ایران , کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران , وزارت علوم , مسعود پزشکیان | پزشکیان ,

اولویت‌های آموزش عالی دولت چهاردهم

وی بر این اساس ۱۰ اولویت از جمله ارتقای نظام حکمرانی، تقویت نظام تامین مالی، تحقق مرجعیت علمی، تقویت نظام آموزش هدفمند و مهارت آفرین، نگهداشت سرمایه انسانی، توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، تقویت زیرساخت‌های علم، هوشمند سازی آموزش عالی و تقویت هویت فرهنگی – تربیتی و اندیشه اسلامی ایرانی را برای آموزش عالی در دولت چهاردهم در نظر گرفته است.

نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برنامه‌های سیمایی صراف

احسان عظیمی راد، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم، با اشاره به ارزیابی برنامه‌ها و سوابق سیمایی صراف، گزینه پیشنهادی وزارت علوم در جلسات این کمیسیون گفت:  دکتر سیمایی صراف به دلیل موضوع آموزش عالی که از موضوعات تخصصی این کمیسیون است طی دو جلسه در کمیسیون آموزش حضور یافت. در این جلسات سوابق و برنامه‌های وی بررسی شد.

این نماینده مجلس با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده اعضای کمیسیون در این جلسات و نظر آنها درباره برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: برنامه‌ای که ارائه کردند به نظر نقص‌هایی داشت اما معتقدیم اگر این برنامه با دغدغه‌هایی که از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد، تکمیل شود به دکتر سیمایی صراف کمک کند تا با نگاه جامعی، زمینه رشد در دانشگاهها و وزارت علوم را فراهم کند.

وی گفت: نظر نهایی کمیسیون آموزش مجلس نسبت به سوابق و برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت علوم مثبت است.

به گزارش آباجان به نقل از تسنیم، بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای دولت چهاردهم از روز شنبه ۲۷ مردادماه در ۲ شیفت کاری در دستورکار نمایندگان قرار دارد که تا کنون برنامه‌های وزرایی نظیر، آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امور خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی و دادگستری بررسی شده است.

انتهای پیام/

Check Also

دبیری:مقاومت یمن، لبنان، غزه و عراق مدیون طهرانی‌مقدم‌ها است

دبیری:مقاومت یمن، لبنان، غزه و عراق مدیون طهرانی‌مقدم‌ها است

– اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم، شهرام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *