ترانزیت ۱۶ میلیون تن کالا از طریق جاده و ریل در سال ۱۴۰۲

ترانزیت ۱۶ میلیون تن کالا از طریق جاده و ریل در سال ۱۴۰۲

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «سید کمال هادیانفر» در نخستین جلسه کمیسیون تخصصی ستاد ملی ترانزیت و لجستیک افزود:

وی بیان‌داشت: تاکنون انسجام بین سازمانی مطلوبی برای توسعه حوزه ترانزیت شکل نگرفته و سازمان‌های مربوطه باید برای ایجاد این انسجام اقدام کنند.

هادیانفر ادامه‌داد: برای آن که بتوانیم در زمینه ترانزیت قدرت رقابت با سایر کشورها داشته باشیم، باید هزینه، زمان و ایمنی که از شاخص‌های اصلی ترانزیت است را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۵ هزار کیلومتر شبکه ریلی داریم، گفت: باید برنامه‌ریزی جدی برای توسعه ترانزیت ریلی داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: باید به آن سو حرکت کنیم که کالاهای با ارزش بالا از کشور ترانزیت شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ترانزیت کالاهای فله، کم‌ارزش و پرحجم، بیش از هر چیزی به زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی کشور آسیب می‌رساند و منافع درآمدی چندانی برای کشور ندارد.

هادیانفر در ادامه تصریح کرد: بروکراسی و فرایندهای کنترلی بیش از حد استاندارد و سلیقه‌ای موجب می‌شود که صاحبان کالا علاقه چندانی به عبور کالا از ایران را نداشته باشند، زیرا تجار فقط هزینه و زمان را برای ترانزیت در نظر می‌گیرند.

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، عملکرد وزارت راه و شهرسازی در مدت ۳۴ ماه خدمت دولت سیزدهم در حوزه جاده‌ای، از افزایش ۲۱۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای نسبت به آغاز به‌کار این دولت حکایت دارد. بر اساس این گزارش، میزان ترانزیت جاده‌ای از ۴.۷ میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۴.۸ میلیون تن رسیده است.

حتما ببینید

تامین تجهیزات برای راه‌اندازی بیش از ۴۰ ایستگاه هواشناسی از ابتدای دولت چهاردهم

تامین تجهیزات برای راه‌اندازی بیش از ۴۰ ایستگاه هواشناسی از ابتدای دولت چهاردهم

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *