اپلیکیشن بله امسال هم مانند سالهای گذشته با خدمات متنوعی از قبیل امکان خریدارزاربعین، تماس با کیفیت، سامانهٔ اعلام وضعیت و دستیار ویژهٔ اربعین در کنار زائران اربعین حضور دارد.
به گفتهٔ امین تجملیان، قائم مقام مدیرعامل اپلیکیشن بله، خدمات اربعین بله از اواسط مردادماه در دسترس زائران قرار دارد. همچنین ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ بعد از اعلام رسمی بانک مرکزی درمورد آغاز فروش ارز اربعین، خرید ارز اربعین در بله امکان پذیر است. بانک ملی و پست بانک، دو مرکز فروش ارز اربعین در بله هستند که زائران با انتخاب محل خرید ارز خود میتوانند ارز اربعین خود را خریداری کنند..
او با اشاره به حضور بله از سال ۱۳۹۷ دربارهٔ ویژگیهای متنوع و کاربردی اربعینی بله، افزود: «سال ۱۴۰۲ بیش از نیم میلیون از افراد ارز اربعین خود را از طریق اپلیکیشن بله خریداری کردند و در بازهٔ زمانی اربعین بیش از ۳۰ میلیون تماس از طریق بله برقرار شده است.»
سامانهٔ اعلام وضعیت در پیادهرویاربعین یکی از ویژگیهایی است که از سال ۱۴۰۱ بسیار مورد توجه قرار گرفتهاست. به نقل از روابط عمومی این اپلیکیشن، این امکان که کاملاً رایگان و همیشه در دسترس است، بر بستر USSD کار میکند و از آنجا که این پروتکل به پهنای باند کمی نیاز دارد، در ازدحام جمعیت هم بهدرستی کار میکند و دچار کندی یا اختلال نمیشود. سامانهٔ اعلام وضعیت با سیمکارتهای همراه اول، ایرانسل و رایتل کار میکند، به اینترنت نیاز ندارد و کاملاً رایگان است.
یکی دیگر از خدمات اپلیکیشن بله دستیار اربعین بله است که بر پایهٔ هوش مصنوعی و در قالب یک چت بات ارائه شده است. این بازو یک دستیار برای زائران اربعین است که امکان پاسخدهی به هر سؤالی مربوط به اربعین را دارد. کاربران میتوانند سؤالات خود را دربارهٔ مرز، چگونگی سفر اربعین، امکانات داخل سفر، وسایل مورد نیاز سفر، دسترسی به مواکب و مراکز درمانی و… از این بازو بپرسند.
مضاف بر ویژگیهای خدماتی و ارتباطی، امکان شارژ و خرید بستهٔ اینترنت، بازوهای مداحی و سخنرانی، بازوی ترجمهٔ زبان عربی و… در اپلیکیشن بله، همگی برای تکمیل سبد تسهیلاتی اربعینی اپلیکیشن بله در این ایام در دسترس زائران حسینی، قرار خواهد گرفت.