به گزارش خبرنگار اقتصادی آباجان به نقل از ایرنا، مشترکان صنعت برق برای اطلاع از وضعیت صورتحساب برق خود میتوانند از روشهای سامانه برق من، پویش باانرژی و مراجعه به پایگاههای اطلاعرسانی شرکتهای توزیع برق استفاده کنند.
این روشها همگی با کمک اینترنت اطلاعات لازم را در اختیار مشترکان قرار میدهد، اما یک روش دیگر هم برای آگاهی از وضعیت مصرف و صورتحساب همان روش سنتی پیامک است.
اگر با شیوه دریافت خدمات صورتحساب برق از طریق پیام کوتاه آشنایی ندارید مطالعه این مطلب را به شما توصیه میشود.
آنگونه که وزارت نیرو اعلام کرده است برای انجام این مهم نیاز است مشترکان چند اقدام ساده را از طریق گوشی تلفن همراه خود انجام دهند.
مشترکان برای فعالسازی پیام کوتاه این اقدامها را انجام دهند.
این اقدامها جهت دریافت فهرست راهنمای خدمات صورتحساب برق کافی است علامت؟ را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید. پس از آن شرح راهنما به شرح متن ذیل و از سرشماره BARGH به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد:
برای دریافت راهنمای هر خدمت، عدد کنار هر ردیف را بعد از به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید مثال (۱)
۱-ثبت شماره همراه (اتصال شماره همراه به شناسه قبض)
۲-حذف شماره همراه (حذف شماره همراه از شناسه قبض)
۳-دریافت آخرین قبض
شناسایی شناسه قبضهایی که به شماره همراه شما متصل است.
پس از ارسال ۱* به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱، پیامک زیر به تلفن همراه ارسال میشود:
بهمنظور ثبت شماره همراه شناسه قبض ۱ را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال فرمایید.
پس از ارسال ۲ به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱، پیامک ذیل به تلفن همراه ارسال میشود:
بهمنظور حذف شماره همراه شناسه قبض ۲ را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال فرمایید.
پس از ارسال ۳ به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک ذیل به تلفن همراه ارسال میشود:
بهمنظور دریافت آخرین صورتحساب شناسه قبض خود را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال فرمایید.
پس از ارسال ۰* پیامک ذیل به تلفن همراه ارسال میگردد:
شناسه قبض: ………………..نام مشترک ……..
در صورتیکه هریک از شناسه قبضهای فوق متعلق به شما نیست نسبت به ارسال عدد شناسه قبض با اضافهکردن ۲* به ابتدای شناسه قبض (شناسه قبض*۲) به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ اقدام کنید.
مشترکان صنعت برق پس از اجرای این دستورالعمل شاهد دریافت قبضهای خود از طریق پیامک خواهند بود.