به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عملیات احداث تونل زیرزمینی که در عمق بیش از هشت متر از زیر خطوط ایستگاه راهآهن تهران حفر شده است و دسترسی خطوط و سکوهای مختلف ایستگاه را به سالن مربوط به قطارهای حومهای و مترو فراهم میکند، از سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود و پس از حدود سه سال، مجدد از سال ۱۴۰۰ فعال شد و فاز نخست آن با پیگیریهای انجام شده و تخصیص منابع در دولت سیزدهم به بهرهبرداری رسید.
تسهیل عبور و مرور و افزایش رفاه هموطنان استفاده کننده از قطارهای حومهای، کاهش ازدحام، اتصال مستقیم قطارهای حومه ای به مترو، افزایش خطوط قبول و اعزام حومه ای از یک به دو خط و جلوگیری از واگذاری قطار به خط مسدود از مهمترین مزیتهای این پروژه است.
گفتنی است ارزش روز این فاز از پروژه، ۴۰۰ میلیارد تومان است.