حجتالاسلام محمد خانی در گفتوگو با خبرنگار گروه جامعه آباجان به نقل از ایرنا درباره پایگاههای تابستانی اوقات فراغت دانشآموزان اظهار کرد: همه فضاهای آموزشی، پرورشی، تربیتی و ورزشی از قبیل مدارس منتخب، کانونهای فرهنگی – تربیتی، دارالقرآنها، مجتمعهای ورزشی، اردوگاههای دانشآموزی و مراکز مشاوره در اختیار دانشآموزان قرار دارد و متقاضیان میتوانند از طریق مراجعه به سایت نورینو با ورود به پنجره فعالیتهای تابستانی نسبت به ثبتنام دانشاموزان اقدام کنند.
وی درباره آمار استقبال دانش آموزان از برنامههای اوقات فراغت، افزود: تعداد پایگاه های تابستانی در سال گذشته ۴۶ هزار و ۳۵۰ پایگاه بود و با استقبال دانش آموزان در مجموع ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار دانش آموز در برنامه های اوقات فراغت شرکت کردند.
حجتالاسلام خانی درباره زمان آغاز و پایان برنامههای اوقات فراغت در سراسر کشور توضیح داد: از ابتدای تیر تا ۲۰ شهریور زمان مد نظر برای برنامهها در راستای رشد و تعالی مستمر دانشآموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی و مشارکتی است.
به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان در واقع بخش مهمی از حوزه پرورش و تربیت آنها را در برمیگیرد که باید متناسب با علاقه و استعداد دانشآموزان پر شود، بنابراین برنامهریزی برای این فصل باید در دستور کار مدارس باشد.
هرچند که آموزش کتب درسی و محتوای آموزشی در مدرسه برای سه ماهه تابستان متوقف میشود اما این تعطیلات و چگونگی گذران این زمان تاثیر بسیاری بر شخصیت و مهارتآموزی دانشآموزان دارد.
مهارتآموزی در جامعه این روزها برخلاف گذشته اهمیت و رواج بیشتری دارد بنابراین همانطور که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به آن اشاره شده، هر دانشآموز باید تا پایان تحصیلات خود در آموزش و پرورش حداقل یک مهارت را به درستی بیاموزد، دانشآموزان علاوه بر مهارتآموزی به صورت تخصصی باید در اوقات فراغت خود مهارتهای زندگی، ارتباطی و شخصیتی را هم ارتقا دهند.